Mystiska försvinnanden del 12

(Ber om ursäkt för dröjsmålet. Man stressar inte ett geni i dess arbete)




Danne förstår fortfarande ingenting. Varför sprang alla när jag kom? Har jag något skrämmande på min basker, tänker han.

Inne i badrummet är det fullkomlig kalabalik.


Isabelle och Katia i varsin fosterställning i hörnet. Frida står på toaletten. Alla gråter.

Ela sitter skrikandes i badkaret - VI HAR GLÖMT KIM, VI HAR GLÖMT KIM!

Den enda med lugnet i behåll är allas vår Marion. Hon står mitt i det trånga badrummet med sin lie och sin nyfunna pinne.

Alla stannar upp i sitt gråtande och iakttar Marion. Det är en känsla av rädsla, respekt och skräck i rummet. Vem törs fråga Marion om vad hon har i görningen.


Frida som är modig och lite dumdristig tar initiativ.

- Marion, Marion! Vad ska vi göra Marion?!

Jo det ska jag tala om för er, era snöpeljönsar!  Den här pinnen, det är ingen vanlig pinne. Detta är en magisk pinne, som jag med min lie ska snida till. Det ska bli världens bästa käpp! Och vem ska ha käppen tro?!

-Åhh Danne, svarar Isabelle med sitt största bäst-i-klassen-smile.

-Mycket riktigt svarar Marion. Det är nämligen Danne som ska leda oss i vårt sökande efter Caroline, vår kära Caroline.


Och som Galadriel i Sagan om ringen (tänk scenen i skogen, då hon blir erbjuden ringen) åker Marion upp i luften i det trånga badrummet. Hela rummet blir gråsvart och fylls av rök.

- Men heeey, är vi på Mobergs? Säger Katia.

- Jag vill dansa! Skriker Isabelle.

- Åhh Kim. Gråter Ela.

Det knackar helt plötsligt på dörren. Lyset tänds och Frida slutar upp med sitt rökande.

Marion blir rosenrasande och likt ett spjut störtar hon mot dörren.


Vem var det egentligen som knacka? Och kommer Danne klara av uppdraget som spaningsledare?


Vi får se i en annan blogg=)


Kommentarer
Postat av: Katia

Haha, fan vad bra Frida!
då tar väl jag nummer 13 då =)

2008-04-01 @ 14:53:13
URL: http://katiiia.blogg.se
Postat av: Isabelle

HA HA HA !!!
Mycket roligt, mycket roligt !
Katia tar nu nummer 13...
( turnumret?!?)

Ha en underbar dag vännen min !!

2008-04-01 @ 15:39:16
Postat av: Ela

hahaha, väldigt exemplariskt :) jag har haft skrivkramp ang mystiska försvinnaden, tur att någon tog upp den igen!

2008-04-01 @ 19:50:55
URL: http://Karateelixx.blogspot.com
Postat av: marion

hahaha mycket bra skrivet frida hhaha

2008-04-01 @ 21:47:24
URL: http://www,marionnords.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0