Vårkänslor

Våran visar sitt vackra ansikte här i mitt älskade Östersund. Och det är då alla dessa nedtryckta och förträngda känslor kommer upp till ytan. Varför? Dom kan stanna under jorden.

Jag träffade en såkallad "man" i höstas och han var nog bland de finaste på sitt sätt jag någonsin träffat. Han var fantastisk på många vis. Han var snäll, omtänksam, generös och härligt spontan. Han fick mig att bli varm om höst och vinterkalla kinder av sin blotta närvaro. Det fanns bara ett problem. Han var dummare än faan själv.
Stackarn var emotionellt utvecklingsstörd med en smygarrogans utan dess like.
Jag började tänka på den här "mannen" igen nu när snön började smälta. Varför, ja jag vet inte. För, egentligen så var han varken snäll, omtänksam, generös eller härligt spontan. Han är rädd för allt och jag finner det rätt fascinerande hur man kan vara så intelligent samtidigt som han är så otroligt korkad.

Det slog mig att jag ska nog skriva ett tackbrev till mannen i fråga.

Kära XXXX!
Tack som fan för att du fick
mig att inse - Nej fy fan för ett förhållande!
En blomma kommer senare med posten.
Fridens liljor!

Med vänlig hälsning
Frida Holm

Det bör han väl uppskatta, eller hur? För det är väl så, att ärlighet varar längst?



Dusch och läggdags

Kommentarer
Postat av: Mingla ♥

får jag fråga dig en sak?

2008-04-03 @ 22:27:50
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Isabelle

Åh min älskade älskade vän ! Jag har nu fått tillbaka min telefon, så nu kan vi höras som vanligt igen !!
Jag tycker helt klart att du ska skicka ett brev till den ruttna stöveln !!
Nog ska han få veta att han lever !! =)

Vi höres av imorgon, hoppas du sover godare än törnrosa själv :)

2008-04-04 @ 00:40:31
URL: http://ittza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0