Genväg = senväg

Ja alltså ibland har jag inte bara otur när jag tänker. Ibland har jag även otur i största allmänhet.

Jag fick för mig här för en stund sen att "hey, kanske att man ska ta och gå på bolaget" Sagt och gjort. På med min sprillans nya parkas and of we go. Spatserar så fort mina korta små sparvben bär mig. Kommer in på bolaget och drabbas givetvis av den vanliga beslutsångesten. Efter många om och men bestämmer jag mig för en utsökt Dunavár, Chardonnay. Går mot kassan, men upptäcker till min stora fasa att istället för legitimationen, så har jag tagit med mig ICAkortet. "Ahhhmeeen va faaan" är det enda som far genom huvudet. Jaja, de var bara till att ställa tillbaka min BIB och ila i all hast hem igen.

Nu, en sisådär timme senare, sitter jag här i hemmets trygga vrå, med ett vinglas fyllt till bredden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0