Lillsyrran

Samtal mellan mig och en kund:
Kund ringer in och undrar vart hennes premier är. (Kund är från Stockholm och talar med bred Stockholmska, är i 40-50 års ålder. Låter lite som en förvirrad pundare)

Frida: Dina premier är restnoterade, och kommer skickas ut så fort lagret får in dem.
Kund: Okej. Kan jag inte få beställa den här blommiga saxen till min bästa kompis också?
Frida: Nej tyvär, hon får beställa en egen prenumeration.
Kund: Jaha, alltså, hon skulle verkligen bli jätte glad.
Frida: Ja, nej, tyvär.
Kund: Okej. Hon skulle verkligen bli jätte glad.
Jag tänker "vad är det människan inte förstår?". Och nu ger jag vika.
Frida: Jag skickar en extra sax till dig.
Kund: Nämen, va schysst lillsyrran!
Kund: För 118 kr?
Frida: Nej, jag la till den utan kostnad.
Kund: Åhh, gjorde du det. Ja, vi har ju landställe på Gärdet...........
Här någonstans slutar jag lyssna, och lutar mig tillbaka med min kaffekopp....

Där fick ni en liten inblick om vad jag gör på mitt jobb.
Och bara en lite pointering. Givetvis så kunde jag ha sagt ja angående saxen på gång. Men jag kände inte för det. Jag kunde ha skickat ut den nedrans saxen alla dagar i veckan....

Kommentarer
Postat av: Iza ;)

Haha, slapp jävel ! :)
PUSSS

2008-02-21 @ 11:33:42
Postat av: Carro

åh vilken trevlig prick de verka va=) Pusss

2008-02-21 @ 18:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0