Skidskytte

Bevis på hur lite sportintresserad jag är:

Helt plötsligt blir det ett jävla liv på stadion och det smäller högt.
Frida - Va fan är det som smäller?
Sara - Ja det är skidskytte...
Frida - Hmm, logiskt....

Ja jag har då i och med idag inte enbart förtärt alkohol under VM i skidskytte 2008, jag har även stått i 3 timmar och tittat på det. Varför? Ja, jag undrar fortfarande..
Men när vi väl gav upp att stå i en backe och begav oss till läktaren, så vart det faktiskt lite spännande. Det var en herrans massa Jaaaaaa, neeeeej, oooooooo, aaaaaaaa från de åskådare som faktiskt var där för skidskyttet (alla utom jag och Sara i princip)



I går så vart det krogen en sväng, trots mitt tillstånd (närmare döden än livet)
Men jag och Sara gav upp det efter ca en timme och åkte ut och körde svarttaxi ist. Jag åkte hem klockan halv tre och då hade vi fått ihop 400 kr =)
Sara fortsatte en stund till (dock med ny partner in crime)

Måste berätta om vad som hände efter första körningen.
Vi har kört 2 damer till Lugnvik, och när vi ska vända bilen så kommer det givetvis en polis som stannar mitt på vägen trots att han/hon har företräde. Poliserna vill att vi ska köra framför dom (antagligen för att kolla om vi var packade eller dyl)
Sara blir rosenrasande och bestämmer sig för att krypköra i ren protest (40 km/h på en 70 sträcka)
Sedan skriker hon för full hals "VA FAN! JAG HÅLLER JU PÅ ATT BEGÅ ETT BROTT HÄR" Då de är en smula olagligt att köra svarttaxi.
Vi vart inte stoppade. Däremot straxt efter att jag avvek så vart Sara de=) Hihi.



Nej nu måste jag komma på vad jag ska fotografera. Har ju då för er som missat de, börjat i skolan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0