118100

Jo dom har ju då börjat med en ny tjänst som jag givetvis var tvungen att utforska.
Kan dom verkligen svara på allt?

Så jag började med frågorna som gick i reklamen.

Fråga 1 - Vem äger världens dyraste elgitarr?
Svar 1 -
Vem som äger världens dyraste elgitarr är höljt i dunkel, personerna inblandade i affären är anonyma. Klart är att köpet gjordes i november 2006 och gitarren, en sunburst Gibson Les Paul från 1959 såldes för en summa mellan 4 till 7 miljoner kronor. Just det här exemplaret väger extra tungt. Det är den första Gibson Les Paul ägd av en europeisk rockmusiker. Keith Richards i Rolling Stones köpte den 1964 och använde den på Stones första USA-turne. Det är troligt att det är den gitarren vi hör i riffet till Satisfaction.

Fråga 2 - Vilka frukostflingor är bäst att göra ett par byxor av?
Svar 2 -
Vilka frukostflingor som är bäst att göra ett par byxor av beror lite på hur du tänkt gå till väga. Om du har tänkt att mala sönder flingorna och tillverka tyg så går vilken sort som helst lika bra. Om du däremot tänkt sy direkt genom flingorna föreslår 118100 att du väljer en mjukare eller tjockare sort, t ex havrekuddar. Bär byxorna med försiktighet dock, för de lär inte tåla vad som helst.

Sedan min egna fråga.

Fråga 3 - Hur många koppar socker behövs för att åka till månen?
Svar 3 -
Vi på 118100 förstår inte riktigt frågan, men om du undrar hur långt det var mellan månen och jorden mätt i koppar med socker så är det ungeför 3844 miljoner staplade ovanpå varandra. Då beräknar vi att en kopp är ungefär 1dm hög och mängden socker inte påverkar höjden på koppen.

Ja, jag känner mig ganska nöjd med mina svar=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0