Som Titanic. Osänkbar.... (Varning - sjukt lång blogg!)

Jaha, vart ska jag börja?!

Tog mig en liten spontan resa ner till Norrtälje fredagen den 23 maj. Vart kvar där tills igår. Och som vanligt när vi sammandrabbar med varandra så blir det fest. Varför inte liksom?
Kom till Norrtälje kl 12 (nattetid) Och då var det bara till att lägga på en rem och springa till mobergs.
Hade jätte kul den kvällen. Dansade som aldrig förr.

Vi tar det lite piano ett par dagar för att senare gå på´t igen på onsdagen. Det var väl trevligt (?)....

En dags paus och det är återigen fredag. Tiden på mobergs har jag väl egentligen bara en mening att säga om det - Ja det sög ju!
Förfesten var trevlig iaf. Vin, jordgubbar, för mycket cigaretter och mysigt sällskap.
Vart presenterad för Johannes nya också. Så då var det avklarat.

Igår var det dags för mig att bege mig till Östersund igen. Övertalar Isabelle till att hon ska följa med till Uppsala så hon kan köra tillbaka mammas bil.
Sen vart det till att sitta på ett tåg i tid och jävla evighet!

Samtalar med min kära lillebror André och vi kommer överens om att en utgång skulle sitta fint.
Sara ringer och kommer med förslaget brännboll. Det låter som en fantastisk idé så jag skickar henne till bolaget för lite förfriskningar.
Sara hämtar mig när jag äntligen är framme i Östersund (30 minuter sent). Bränner upp till Björkbacka där alla väntar på just mig=)
Vilka alla människor som var med var, vet vi inte riktigt. Några kända ansikten, några totalt okända. Men vadå, vi vart ju många.

Efter ca en timme är matchen över och vi har tydligen förlorat (sånt som händer).
Sara sliter än en gång med mig till bilen och vi kör runt med några snubbar som skulle hämta grejer över halva stan.
Tillbaka till Björkbacka för att hämta Frans, Louise och Tobias.
Jag skojar med Frans och börjar springa mot bilen, skrikandes - SHOOOOOOOOT GUUUUUUN! Varpå Frans bokstavligen hockeytacklar mig rätt ner i backen med mina nytvättade VITA byxor. Tack som fan för alla gräsfläckar!

Hem till Syster där vi tänkte sitta och förfesta lite, men kom fram till att vi inte ville sitta inne.
Letar rätt på lillebror igen och drar till Österängsparken. Där stod vi mest och snickesnacka en stund och tog beslut om att News blir nog ett bra ställe att hänga på ikväll.
In i bilen igen och nu är det dags för schlager och allsång. Underbart vackert.
Blir bjuden på lite dricka, tack och bock. Dansar lite granna. Osv.
Klockan börjar närma sig 2 och mina ögon går i kors.
Tänkte gå hem och sova, men då hungern tog överhanden, så fick det bli en nattkebab. Vart bjuden även på den.
Jag och André börjar gå mot min lägenhet, mycket långsamt, då jag inte var kapabel till någon språngmarsch.

Äntligen så ska jag få sova, tänkte jag. Helmer tänkte annat. Ca 15 minuter efter ankomst till hemmets trygga vrå stövlar han in genom dörren.
Han välter omkull på mitt golv och där blir han liggandes i en halvtimme.
Det är någon tjej som förbrillt smsar och ringer till han under hela vistelsen (ska tilläggas att samma tjej försökte ragga upp André 3 timmar innan)
Han ber mig svara när hon ringer så jag drog en Isa - Heeeeej det är Natalie!
Och jävlar va sur hon vart. Sjukt kul=)

En väldigt mysig kväll. Jätte mycke folk ute.

Det var det de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0