Hoppade upp på ryggen och red i väg...

God kväll min kära.

Nu sitter jag på Arlanda och skall åter bege mig till mitt älskade Östersund.
Denna helg har innehållit mycket skratt, galna påtåg, en och annan ridtur och för all del alkohol. Eventuellt överkonsumtion. Det beror på vem som avgör vad som är mycke eller lite.

Så...

Torsdag:

Kliver upp klockan 5 (!!). Mitt plan har avgångstid klockan 06:50. Men givetvis så är planet försenat. De gjorde iofs inte mig så mycket då jag somnade och vaknade upp igen när planet landade.
Väl framme springer jag för fulla muggar mot pressbyrån då min koffeinnivå fortfarande är oroväckande låg.
In till Stockholm med flygbussen. Hade ett möte som drog ut lite på tiden. När det var avklarat så begav jag mig mot Stureplan och butiken för lite sminkshoppande. Sen fick jag äntligen åka till Norrtälje och tryggheten.
Hade en snabb tanke på att hoppa framför tunnelbanetåget, då mitt bättre vetande övergav mig för en kort sekund. Lyckligtvis så hejdade jag mig.
Isabelle, Caroline och Katia mötte upp mig på busstationen. Ett mycket kärt återseende.
Vi gick och handlade vin, åt på donken, och for sedan till Marion och hälsade på den lilla familjen.
Sedan drack vi vin. Kort och gott.

Fredag:

Upp i ottan (ca halv 10). Katia och Isabelle var måttligt långsamma. Jag däremot var snabbare än min egen skugga. Vi hade ju bråttom.
Vi åkte sedan till Johannes jobb för att byta nummerplåten på Isabelles pappas bil. Efter det, fort som fan till besiktningen. Fick nedslag. Otur... =)

Vi tog beslut om att jag (då vi hade en smula stressigt) skulle köra till Tomta.
Dusch, smink och klädesbyte. Vi var bedårande allihopa!
Sedan ner till färjan.
I och med första klunken, så är saker och ting lite luddigt. Har inte kolla på alla pusselbitarna.
Vet att jag drack jäger och öl. Konstigt nog.
Isabelles spelade basfiol/cello/stor jävla grej på scenen=) Det fotograferades hej friskt.....




Nu kanske ni undrade vad ni nyss läste. Jo det var bloggen jag började på på Arlanda, men inte har orkat slutföra. Men, hur som haver....
Fredagen fortlöpte med diverse skönsång, konstiga händelser, en gråtande Caroline, en Isabelle som tog en ridtur på Coffe, jag tog mig en egen ridtur/åktur på annat håll, skavsår, en dansant Katia, en förvirrad Danne...... Ja osv.

Isabelle - Jag hoppade upp på Coffes rygg och red i väg..

Ja Isabelle, den formulering var en av dina bättre faktiskt=)


Lördagen började med en lokalisering av gårdagens deltagare (Åhh kan du fråga **** om han har en alvedon? )
Dessvärre var alvedonen redan förbrukad. Tack som fan=)
Några toner från en gitar och lite ordtävlande förekom även på morgonkulan. Ja det ska väl tilläggas att jag vann=) Men gitarspelande var fint=)

Ja sen någongång, minns inte riktigt tiden, så åkte vi en ljuvlig bussresa mot Tomta. Mer död än levande så var det dags för matlagning.
Om jag ändå hade fått ta en liten powernap innan gästerna anlände, då hade mitt fysiska välbefinnande vart i toppform. MEN ICKE! 

Äh va fan gott folk. Jag orkar inte... Jag hade en toppen helg. Kunde inte ha blivit bättre..

Tack Isabelle för mat och logi =) Grattis på din 19årsdag. Älskar dig min prinsessa.


Nu ska jag försöka tina upp efter årets första support av dålig utomhusfotboll. Ja mina vänner. Dom spelade utomhus. Idioter=)

Kommentarer
Postat av: Ela

Låter som att ni lyckades hålla reda på Carro på båten, det var ju tur :D Och det är typiskt Isa och Katia o vara segast i världen :P

2008-03-09 @ 14:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0